Rick Riordan-Percy Jakson ve Olimposlular ve Olimpos Kahramanları Seri KitapYorumu

İlgili resim

Ben bu seri ile ortaokul zamanlarında tanışmıştım. O zamanlar Yunan mitolojisine dair çok olmasa da bazı mitleri ve hikayeleri biliyordum fakat bu seriyi sevdiğim biri tarafından elime tutuşturulup bunu okumalısın demesiyle okudum.
Okumaya başlamadan önce ne olduğunu bile bilmediğim bir dünyaya adımımı atmıştım. O zamanlar yazarı ilk defa duyuyor, çeviri kitapları yeni yeni okumaya başlıyordum. Okuma zevkimin geliştiği  dönemlerin başlarıydı. Okuma zevkimi henüz tam olarak bu diyerek tanımlayamasam da  Rick Riordan beni fantastik dünyaya alıştran ve bana bu büyülü diyarın kapılarını aralayan  yazarlardan biriydi. Bu yüzden bende yeri çok ama çok ayrıdır. Ayrı bir sevgim var Riordan 'a karşı taımlandıramadığım...

Kitaplara bir sürü insan çocuk kitabı olarak bakıyor. Ön yargısı olanlar için yazıyorum bu satırları:
Eğer bu kitapları hala okumadıysan ,okumak istiyorsan ve acaba yaşıma uymaz mı? ya da basit mi kalır diye düşünüyorsan çok yanlış düşünmektesin. Gidip bu kitabı al , bu kahramanlarla tanışıp, bu dünyaya gir ve bir kitabın seni nasıl eğlendirebileceğini gör.

percy jackson fan art ile ilgili görsel sonucu
Her zaman fantastik kitapları , karakterleri,olayları ve en önemlisi oluşturulan tüm o dünyayı çok sevmişimdir. Ne olursa olsun fantastik alemlerin bir insanın hayal gücünün sonsuzluğundan çıkmış  minik pıtırcıklar olduğunu bilmek benim için büyük bir zevk. Bilmiyorum neden ama bunu bilmem bana büyük bir haz veriyor.



Her yaştan insan oturup bu kitapları okumalıdır.Neden mi?
Çünkü bu kitaplarda saflık var, çocukluk var,eğlence var,bol kahkaha var..
Beni çok etkileyen  bir yapısı var.
Şimdi kitaplara geçelim. Rick Riordan'ın bir sürü kitabı var. Ama ben bu yazımda en çok bilinen iki serisinden bahsedeceğim. Efsanevi karakter Percy Jackson ve Olimposlular ve Olimpos Kahramanları Serisi..

İkisi de efsane serilerdir ama benim ilk göz ağrım olan Percy bir başkadır:)
 Bu yazıyı yazmamın nedeni herkesin Percy Jackson okumak istiyorum ama çocuk kitabı diyorlar yaşım çok  mu büyük kalır? sorusuyla bana gelmeleri oldu.

Doğruyu söylemek gerekirse ben doğacak çocuğumu 11-12 yaşlarında Harry Potter ve Percy Jackson ile tanıştıracağıma dair bir söz verdim. Kesinlikle her çocuğa okumayı sevdirebileceğine inanıyorum.





Percy Jackson ve Olimposlular Serisi


Bu seri Percy ve dünyası ile tanışma serisi denebilecek türden bir kitap ile başlayıp maceranın hiç eksik olmadığı kitaplarla devam eden bir seri.. Ayrıca benim ellbette en çok sevdiğim karakter Percy. Percy nasıl sevilmez ki? Bazı fevri hareketlerine sinir olsam da karşılaştığım epik fantastik kitap karakterlerinden en sevdiğim karakter  diyebilirim.Bunu ilk okuduğum zamanda da bu sene okuduğum zamanda da hayal etmiştimYosun Kafamız bazen alık alık bakıyor. Neden bilmiyorum ama Percy benim için bazen alık alık bakan bir karakter. Serinin en başından sonuna kadar Percy ne kadar gelişiyor büyüyor ve güçleniyor. Şaşırıp kalıyoruz.
Kitaplarda sevdiğim şeylerin başını bölüm başlıkları çekiyor. Özellikle küçükken yani ilk okuduğumda  hep bölüme başlamadan önce  başlığı okuduktan sonra bir kahkaha atıp acaba ne anlatılıyor diye tahminler yürütüp sonra okumaya başlardım. Sonra da tahminim doğru mu diye bakardım. Kendimce bir oyun gibi bir şeydi. Bu da okumamı daha da keyifli hale getirmişti. Kitabı okurken bayağı eğleniyordum.
Kitap okurken eğlenmek birçoğumuzun sevdiği bir şey. Eğlenerek okumak için bu seriyi ve yan serisini kesinlikle okumalısınız.
Bazı kitaplarda heyecan daha fazla olup bazı kitaplarda çok daha sürükleyici olması seriyi sevmemi engellemiyor.

olimpos kahramanları serisi ile ilgili görsel sonucu

Olimpos Kahramanları Serisi


Bu kitapta ise eski karakterlerin üstüne muhteşem üç yeni baş karakterimiz geliyor. Jason Grace , Leo Valdez ve Piper McLean..  Üç karakterin üçünü de çok sevdiğim aşikar. Ama Leo bende çok ayrıdır. Çok daha ilginç bir konuyla yepyeni karakterle muhteşem bir seri. Tüm her şeyin muhteşem dünyayla uyumuna hayran kalabilirsiniz.

Okumakla okumamak arasındaki o görünmeycek kadar ince olan çizgideyseniz mutlaka okumalısınz.

piper percy jackson ile ilgili görsel sonucu


Ayrıca bu serilerin fan artlarına da bayılıyorum. Birkaç tane buraya koyayım da gözümüz gönlümüz açılsın..
 piper percy jackson ile ilgili görsel sonucupercy jackson fan art ile ilgili görsel sonucu

Leo gerçekten en sevdiğim karakter..

percy jackson fan art ile ilgili görsel sonucu

İlgili resim
percy jackson fan art tumblr ile ilgili görsel sonucu

percy jackson fan art tumblr ile ilgili görsel sonucu

Yorumlar

Popüler Yayınlar