10 Kitapla Çağdaş Türk Edebiyatı Okumaya Giriş

books wallpaper pinterest ile ilgili görsel sonucu

Türk kültürü Anadolu, Orta Asya Doğu Akdeniz ve İslam kültürleriyle derinden bağlı bir oluşumdur.. Hepsinin mükemmel bir biçimde oluşturduğu bir harmandır. Etkilendiği ve etkilediği pek çok insan pek çok ülke vardır.
Benim okuma serüvenimde neler yaptığımı ve neler okuduğumu göstermek istiyorum. Türk edebiyatı okumayanlara veya Türk edebiyatı okuyup da daha çok okumak isteyenlere yardımcı olacak bir listee...

1.Aylak Adam-Yusuf Atılgan

yusuf atılgan aylak adam ile ilgili görsel sonucu

Aylak benim yıllar önce okuyup çok çok sevdiğim tekrar tekrar okuduğumda içindeki cümleleriyle bana kim olduğumu sorgulatan kısa olmasıyla rahat okunabilen bir kitap. Kitabın ana teması yalnızlık ve yalnızlığın neler hissettirebileceği... Yeni başlayanlar için iyi bir tercih olduğunu düşünüyorum.

2.Bizim Büyük Çaresizliğimiz- Barış Bıçakçı

bizim büyük çaresizliğimiz ile ilgili görsel sonucu
Bizim Büyük Çaresizliğimiz benim için çok büyük öneme sahiptir. Benim çağdaş edebiyata giriş kitabım olmasa da çok daha fazla sevmeme neden olmuştur. Sıkı bir dostluğun başına gelenleri ve Çetin'i, Nihal'i ve en çok da Ender'i okuyoruz. Ender benim yaşamıma dokunmuş olan yegane kitap karakterlerinden biridir. Bu yazıya bundan üç yıl önce Bizim Büyük Çaresizliğimiz kitabı ve filmi için yazdığım upuzun yorumu bırakıyorum. O yazıya da mutlaka göz atmanızı öneririm. tıktık..
ender'in de sizin hayatınıza dokunmasını ve tüm naifliğiyle size anlattıklarını dinlemenizi istiyorum.

3. Filler Sultanı ve Kırmızı Sakallı Topal Karınca- Yaşar Kemal

filler sultanı ile kırmızı sakallı topal karınca ile ilgili görsel sonucu

Yaşar Kemal'den bahsetmemek olmazdı. Destani, masalsı anlatımıyla bize anlatılmak isteneni adeta zihnimizi yoğurur gibi anlatmasıyla benim çok hayranlık duyduğum biri kendisi. Bu kitabında da medya çağının muhteşem bir eleştirisini bir masalda okuyoruz. Çocuklar için yazdığı söylenilse de ben her yetişkinin okuması gerektiğine inanıyorum. Yorumu için tıktık..

3.Leyla'nın Evi-Zülfü Livaneli

leylanın evi ile ilgili görsel sonucu
Yaşar Kemal'den bahsedip Livaneli'den bahsetmemek olmazdı. Ben lisedeylen Livaneli okumayı çok ama çok seviyordum. Artık eskisi kadar sevmesem de benim okuma serüvenimde kendisinin çok büyük bir etkisi var. En çok bilinen kitapları Serenad ve Kardeşimin hikayesi kitaplarından ziyade Leyla'nın Evi benim için çok daha özel.
Diğer iki kitabına da bakabilirsiniz onlar da inanılmaz akıcı ve bir sonraki sayfayı okumak için sabırsızlandığınız kitaplar.
Hem ana karakterleri hem de yan karakterleriyle size bir okuma ziyafeti sunacak bir kitap kendisi. Kuşak çatışmalarını ve karakterlerde kendinizden bir şeyler bulacağınıza eminim..

4. Aile Çay Bahçesi- Yekta Kopan

aile çay bahçesi yekta kopan ile ilgili görsel sonucu

Karakterleri mükemmel işleyen bir yazar daha.. Toplumun en küçük birimi olan "aile" ile başlıyor her şey bu kitapta.. Bizden hikayesiyle herkesin içini burkan bir kitap..


5. Bazen Bahar- Melisa Kesmez

bazen bahar ile ilgili görsel sonucu

Öykü olarak en çok önerdiğim kitaplardan biri Melisa Kesmez. Öykü kısa olduğu için okuyucuyu yakalamak için çok kısa bir süresi oluyor yazarların. Ben her öyküsüne daha ilk birkaç cümlede kapılıyorum. Yeni çıkan kitaplarını okumadım ama en kısa zamanda onları da okuyacağım.

6.Peruk Gibi Hüzünlü-Yalçın Tosun

peruk gibi hüzünlü ile ilgili görsel sonucu

Bu da geçtiğimiz yılın sonlarında okuduğum ve beni anlattıklarıyla çarpan bir öykü kitabıydı. İçinde çeşit çeşit öyküleriyle her öykünün sonunda nasıl yani? dediğiniz bir öykü kitabıydı.
Herkese çok ama çok öneririm. İçinde LGBT içerikli öyküler var. Bunu da not olarak düşmek istedim.

7.Oğullar ve Rencide Ruhlar-Alper Canıgüz

oğullar ve rencide ruhlar ile ilgili görsel sonucu

Oldukça değişik bir kafayla yazılmış bir polisiye roman kendisi. 5 yaşındaki Alper ve bir cinayet baş başa kalırsa neler olur görüyoruz. Zeki bir karakter okumak her zaman iyidir.
Özgün anlatımı ve mizahıyla ben büyük keyifle okumuştum..

8.Kabuk Adam- Aslı Erdoğan

kabuk adam ile ilgili görsel sonucu

Bizim Büyük Çaresiliğimiz'den sonra bu türde daha fazla kitap okumaya karar verdikten sonra ikinci kitabım Kabuk Adam olmuştu. Bu kitapta duyguları çok iyi işlemek yönünden psikolojik ve sosyolojik düşünce yoğunluğuyla bence mükemmel bir kitaptı.
Yabancılaşmanın ne demek olduğunu dehşet içinde bırakarak anlatan bir kitap..

9.Antabus-Seray Şahiner

antabus ile ilgili görsel sonucu

Üçüncü sayfa haberi deyip geçtiğimiz onca yaşamdan birini okuyoruz. Leyla'nın hikayesi beni öyle derinden öyle gerçek etkiledi ki kadınlara başka bir gözle bakmaya başladım. Tüm fedakarlıklarıyla yine en çok eziyet görenlerin onlar olması beni ne kadar üzüyor bilemezsiniz.
Her insanın yaşamı boyunca bir kez olsun bu kitabı okumasını isterim.Kendine özgü diliyle , mizahıyla ve konusuyla muhteşemdi. Kitap sizi alıyor ve bir de buradan bak deyip hikayeyi anlatıyor.
Buna bir dur demek de bize kalıyor.


10 Kabuk-Zeynep Kaçar

zeynep kaçar kabuk ile ilgili görsel sonucu

Ayrı acılar ayrı kayıplarla damıtılmış bir kitap kendisi. Yazım biçimi diğer kitaplardan çok farklı olduğu için 10. sıraya koydum kendisini.. Size hangi kabuğu taşıdığınızı sorgulatıyor.
Kadınların her yaştan üç kuşak yaşamlarını muhteşem bir kurgu sırasıyla yazarak bize kazandırmış olması yüzünden Zeynep Kaçar'ı kutluyorum.



Benim yaptığım bu liste Çağdaş Türk Edebiyatında benim içinde bulunduğum serüvenden esinlenmiştir. Sıraya koymak konusunda çok iyi olmasam da kim olursa olsun bu kitaplarla çağdaş edebiyata ısınacağına eminim. Herkese iyi okumalar diliyorum. Bu liste elbette herkes için farklı olabilir. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar